تفاوت میکروبلیدینگ با لیفت ابرو

تفاوت لیفت ابرو با میکروبلیدینگ و مزایا و معایب هرروش

ابروها یکی از مهم ترین بخش های جذابیت و زیبایی چهره هر انسان می‌باشد. برخی پزشکان لیفت ابرو را برای جوان‌تر کردن صورت و ابرو پیشنهاد داده و تعدادی دیگر روش میکروبلیدینگ را برای افراد پیشنهاد می‌دهند. امروزه دو روش مرسوم برای جذاب و زیباتر کردن ابرو و صورت هر فرد وجود دارد که تفاوت ها و مزایا و معایب هر روش باعث انتخاب هرکدام از آن ها می‌شود. انتخاب هر روش با توجه به نیازهای هر فرد و مزایای برجسته تر آن صورت می‌گیرد. در این مقاله از جنبه های مختلف هرکدام را بررسی کرده و ویژگی های مربوط به هر روش را بازگو کرده و مدت ماندگاری آن را بیان می‌کنیم.

لیفت ابرو و روش‌های انجام آن

به طورکلی هرچه سن بالاتر می‌رود صورت هر فرد دچار چین و چروک شده و خط بر روی صورت بیفتد. همچنین تغییرات در وزن، استرس یا ضربه به ماهیچه‌ها بر ساختار پوست و صورت شما اثر می‌گذارد و باعث افتادگی پوست و چین و چروک شده و شکیل بودن آن را تغییر می‌دهد. با این حال با لیفت ابرو می‌توان به اهداف ظاهری موردنظر رسیده و به استانداردهای طبیعی برگردیم.

انواع روش‌های لیفت ابرو عبارتند از:

لیفت ابرو با بوتاکس پیشانی

در روش بوتاکس پیشانی، بوتاکس به بخش های قابل دیدتر از پیشانی تزریق شده تا عضلات آنجا بی حس شده و سپس عملیات لیفت ابرو و حذف خطوط اخم پی ریزی و انجام می‌گردد.

لیفت ابرو با اندولیفت 

لیفت ابرو با دستگاه اندولیفت یک روش زیبایی است که از تکنولوژی پیشرفته لیزر برای رفع نقص ابرو استفاده می‌شود. در این روش به صورت غیر از جراحی ابروها را لیفت داده و باعث کاهش چین و چروک و تحریک تولید کلاژن، الاستین،جوان‌سازی پوست می‌شود.

لیفت ابرو با هایفوتراپی

هایفوتراپی، یک روشی است که از امواج متمرکز صوتی استفاده کرده و با افزایش دما و تولید کلاژن لایه های پوست را بهتر کرده و تنظیم بافت های پوست را انجام می‌دهد.

لیفت ابرو با نخ

لیفت ابرو با نخ یکی دیگر از روش‌هایی است که برای برخی افراد مناسب است. در این متد از نخ های خاصی برای جلوگیری از افتادگی پوست در ابروها استفاده می‌شود. این نخ ها معمولا از موادی مثل پلی لاکتیک تشکیل می‌شود. نحوه انجام آن به این صورت است که متخصص نخ های لیفت را در زیر پوست قرار داده و به سمت بالا کشیده و بافت ها را به هم وصل می‌کند. زمان بهبودی در لیفت ابرو با نخ سریع است.

لیفت ابرو با جراحی   

انواع جراحی لیفت ابرو شامل لیفت ابرو با استفاده از جراحی برشی، لیفت ابرو با استفاده از آندوسکوپی، کرونال و… می‌باشد که حدود دو تا 4 ساعت زمان می‌برد. این روش به بهبود ساختار پلک و ابرو و جوان‌تر کردن آن کمک می‌کند. در روش جراحی برشی، پزشک برش های کوچکی را در بخش های مختلف ابرو انجام داده و با برداشتن بافت ها و چربی ها شکل آن را تغییر می‌دهد. جراحی آندوسکوپی با کمک یک دوربین به جراح کمک می‌کند تا بافت زیر پوستی را از قبل مشاهده کرده و تنظیم نماید.

مزایای لیفت ابرو

در این قسمت مزایای لیفت ابرو را بیان می کنیم. این مزایا عبارتند از:

  1. قوس اولیه ابروها را بازمی‌گرداند.
  2. لیفت ابرو به ازبین بردن چین و چروک کمک می‌کند.
  3. پوست اضافی را از بین می‌برد و موجب سفت شدن پوست می‌شود.
  4. افتادگی پلک بالایی را کاهش می‌دهد.
  5. خطوط پیشانی را کم می‌کند.
  6. به باز کردن بیشتر چشم‌ها کمک می‌کند.

لیفت ابرو

معایب لیفت ابرو

در کنار مزایای لیفت ابرو به معایب آن می‌پردازیم که عبارتند از:

  1. خطرات بیهوشی ناشی از جراحی
  2. خونریزی
  3. آسیب رسیدن به عصب صورت
  4. عفونت
  5. ریزش مو در اطراف برش‌ها
  6. جای زخم نامطلوب

میکروبلیدینگ یا میکروپیگمنتیشن برای بهبود دیزاین و مدل ابروها با استفاده از یک ابزار خاص که شیارهای نازکی دارد، رنگ را در لایه بیرونی پوست قرار می‌دهد.

تفاوت های لیفت ابرو با میکروبلیدینگ

در این قسمت تفاوت های لیفت ابرو و میکروبلیدینگ را بیان خواهیم کرد که عبارتند از:

1-روش میکروبلیدینگ قدرتی و هجومی تر از لیفت ابرو است به دلیل اینکه به طور زیادی به عمق پوست نفوذ کرده و مراحل درمان آن تا یک هفته طول می‌کشد.

2- مدت زمان روش میکروبلیدینگ معمولا بین یک تا سه ساعت طول می‌کشد. همچنین در ادامه نیز بعد از یک ماه و نیم جلسات یک تا دوساعته برای ترمیم وجود دارد. در کل نسبت به لیفت ابرو مدت زمان کمتری می‌گیرد.

3- در روش میکروبلیدینگ هیچ دوره استراحتی ندارد درحالی که در روش لیفت ابرو حدود 2،3 روز زمان می‌برد.

مزایای میکروبلیدینگ

  1. میکروبلیدینگ در وقت و هزینه شما صرفه جویی می‌کند و آن‌ها را پررنگ‌تر می‌کند.
  2. میکروبلیدینگ نتایج دائمی در پی ندارد. این به این معنی است که شما می‌توانید به سرعت شکل و استایل ابروی خود را تغییر دهید.
  3. مهم‌ترین مزیت میکروبلیدینگ ظاهر طبیعی و استاندارد آن است. این مزیت آن این بوده که ظاهر واقعی‌تری ایجاد کرده و بیش از اندازه کشیده نمی‌شوند.
  4. میکروبلیدینگ می‌تواند با نیازهای خاص شما انطباق داشته باشد. می‌توانید مدل‌های مختلفی به آن داده و براساس سلیقه خود به آن قوس داده و تقویت کنید.
  5. نتایجی که میکروبلیدینگ به هر فرد می‌دهد نیمه دائمی است، بسته به نوع پوست و مراقبت بین 11 تا 25 ماه ماندگاری دارد.
  6. میکروبلیدینگ یک فرآیند غیر دردناک است. در ادامه از کرم‌ها و ژل‌هایی برای کاهش حساسیت استفاده می‌شود.

معایب میکروبلیدینگ

در این قسمت معایب میکروبلیدینگ را بیان خواهیم کرد که عبارتند از:

  1. هزینه میکروبلیدینگ در ابتدا گران است و در ادامه کار ممکن است برای ترمیم به هزینه دیگری نیاز داشته باشید.
  2. برخی افراد ممکن است به میکروبلیدینگ حساسیت نشان دهند و باعث تحریک شود.
  3. در برخی موارد ممکن است رنگ پوست افراد پس از میکروبلیدینگ تغییر کند.

با توجه به نقاط ضعف و قوت هر روش، نیازها و هدف شما از هر روش، درجه درد تحمل، مشاوره با پزشک متخصص، مطالعه نظرات و تجربیات دیگران، بررسی هزینه و نگهداری هر روش، به شما کمک می‌کند تا بهترین تصمیم را بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا