کاشت مو به روش SUPER FUE

کاشت مو به روش SUPER FUE

کاشت مو به روش Super FUE از نوین‌ترین ایده‌های جراحی کاشت مو است که با استفاده از تکنیک استخراج فولیکول‌های منفرد مو بدون نیاز به ایجاد زخم و بخیه صورت می‌گیرد. سوپر اف یو ای از روش‌های توسعه‌یافته با تکنیک کاشت مجزای هر واحد مو می‌باشد.

این ایده در تقابل با روش‌های سنتی‌تر که با برداشتن پوست از بانک مو به شکل نواری است، توسعه پیدا کرده‌ است. در این روش، دیگر نیازی به دوره نقاهت طولانی و یا جای زخم و بخیه نداریم؛ چرا که کل جراحی کاشت مو در یک انتقال ساده هر تار مو از ناحیه پرموی بدن تا موضع محل کاشت صورت می‌گیرد.

کاشت مو به روش SUPER FUE چیست ؟

کاشت مو به روش FUE یا Follicular Unit Extraction در واقع استخراج فولیکول ها به صورت مجزا یا واحد است. در روش Super FUE نیز اساس کار شبیه FUE است با این تفاوت که تمام مراحل برداشت و کاشت فولیکول ها توسط دستگاه های هوشمند انجام می شود.

بدیهی است که استفاده از تجهیزات هوشمند و الکترونیک، بسیاری از نقایص قابل مشاهده در دیگر روش ها را برطرف کرده است. شایان ذکر است که کاشت مو به روش Super FUE، به عنوان یکی از با کیفیت ترین روش های کاشت مو شناخته می شود.

البته استفاده از امکانات پیشرفته به تنهایی برای حصول نتیجه مطلوب از کاشت مو کافی نیست. تجربه و مهارت پزشک در استفاده از این امکانات نیز بسیار مهم است. در کلینیک ارغوان، به عنوان بهترین مرکز تخصصی کاشت مو، علاوه بر اینکه از امکانات مدرن و مجهز استفاده می شود، پزشکان مجرب و کارآزموده ای نیز در حال همکاری با این مرکز هستند. بنابراین تمامی شرایط فراهم است که شما از داشتن موهایی پرپشت و زیبا لذت ببرید.

روش هایی که برای کاشت مو در افراد مختلف استفاده می شوند، متفاوت می باشند. پزشک با توجه به نیاز فرد، بهترین و موثرترین روش کاشت مو را برای او انتخاب می کند. شما به عنوان فرد متقاضی کاشت مو این امکان را دارید که روش کاشت مو را برای خود را انتخاب کنید؛ اما بهتر است که انتخاب روش مناسب را به پزشک واگذار کنید.

کاشت مو به روش Super FUE برای تمامی افرادی که علاقه مند به استفاده از این روش هستند، قابل استفاده است. تمام افرادی که موهای کم پشتی دارند، کاندیدای مناسب کاشت مو با این روش هستند؛ اما استفاده از این روش در افراد زیر توصیه می شود:

  • اشخاصی که دارای پوست سر سفت هستند و امکان استفاده از کاشت مو به روش FUT در آن ها امکان پذیر نیست. سفتی پوست سر گاهی به دلایل ژنتیکی است. در برخی مواقع انجام ورزش های سنگین یا کاشت موهای قبلی عامل سفت شدن پوست سر هستند؛
  • افرادی که به دلیل ضربه یا سوختگی دچار ریزش مو شده اند؛
  • افرادی که دچار ریزش موی ژنتیکی شده اند.

با مشورت پزشک و بررسی های اولیه مشخص می شود که شما کاندید مناسبی برای کاشت مو به روش Super FUE هستید یا خیر.

فیلم کاشت مو روش SUPER FUE

مراحل کاشت مو به روش Super FUE

کاشت مو با این روش طی ۶ مرحله مختلف انجام می شود که به شرح ذیل است:

  1. اسکن و آنالیز پوست سر و طراحی لیزری خط رویش مو؛
  2. ضد عفونی کردن پوست سر به منظور جلوگیری از عفونت؛
  3. بی حسی پوست سر به منظور از بین بردن احساس درد؛
  4. استخراج فولیکول ها از منطقه برداشت؛
  5. ذخیره فولیکول های استخراج شده؛
  6. کاشت فولیکول ها در منطقه بی مو.

در ادامه هر کدام از این مراحل به طور کامل توضیح داده می شوند.

اسکن و آنالیز پوست سر و طراحی لیزری خط رویش مو

بررسی های اولیه پوست سر مرحله بسیار مهمی در کاشت مو است. برنامه ریزی برای مراحل بعدی کاشت مو بر اساس بررسی ها و اطلاعات حاصل از این مرحله انجام می شود.

پیشنهاد ما برای کسب اطلاعات بیشتر :

در کاشت مو به روش  Super FUE از دستگاه 3D Scanner برای اسکن و آنالیز پوست سر استفاده می شود. اطلاعات و نتایج زیادی پس از اسکن پوست سر حاصل می شود که در دیگر مراحل کاشت مو بسیار مفید هستند.

  • اندازه گیری وسعت منطقه کاشت و تعیین تعداد فولیکول های لازم به منظور ایجاد تراکم حداکثری؛
  • ترسیم خط مو با استفاده از دستگاه لیزری؛
  • ترسیم الگوی کاشت مو؛
  • آنالیز کامپیوتری منطقه برداشت مو.
  • بررسی ویژگی هایی مختلف پوست سر از قبیل رطوبت، چربی و کشسانی و تعیین بهترین منطقه برای استخراج با توجه به این ویژگی ها؛
  • تعیین تعداد فولیکول های قابل استخراج از منطقه برداشت؛
  • بررسی گرافت ها و تعیین گرافت های با ریشه های چندتایی و ضخامت مناسب به منظور برداشت بهترین گرافت ها؛
  • ارزیابی عمق ریشه موها. با ارزیابی عمق ریشه مو، برداشت گرافت ها به شکلی صحیح انجام می شود، به طوری که کمترین آسیب به ریشه آن ها وارد شود؛
  • بررسی وضعیت خونرسانی پوستی به منظور پیشگیری از کندی روند بهبودی زخم ها و ایجاد نکروز پوستی؛
  • بررسی درصد موهای سیاه و سفید منطقه برداشت به منظور برداشت حداکثری موها با ریشه های سیاه.

در این مرحله با توجه به آنالیزهای دقیق، پوست سر از نظر وجود بیماری های پوستی احتمالی بررسی می شود. در صورت شناسایی بیماری، فرصت برای درمان آن فراهم می شود. در برخی مواقع علت اصلی ریزش مو در افراد، بیماری های پوستی است. بنابراین ضروری است که قبل از اقدام به کاشت مو، این بیماری ها به طور کامل درمان شوند.

ضد عفونی کردن و بی حس کردن پوست سر

ضد عفونی کردن پوست سر از اولین اقدامات در تمام روش های کاشت مو است که در راستای از بین بردن میکروب ها و آلودگی های روی سر انجام می شود. علاوه بر این با ضد عفونی کردن سر، سرعت خون رسانی به پوست و بهبودی جای زخم بیشتر می شود.

با بی حس شدن پوست سر، بیمار هنگام برداشت و کاشت فولیکول ها، احساس درد نمی کند. بی حسی نیز در روش Super FUE متفاوت با سایر روش های کاشت مو است. در روش FUE برای بی حس کردن پوست سر از سوزن استفاده می شود؛ اما در روش Super FUE برای بی حس کردن سر از دستگاه مخصوص بدون سوزن استفاده می شود. بنابراین احساس درد و آسیب رسیدن به ریشه موها که حاصل بی حسی با سوزن است، در این روش مشاهده نمی شود.

نمونه کاشت مو
نمونه کاشت مو

استخراج فولیکول ها از منطقه برداشت

با توجه به آنالیز و اسکن دقیقی که در مراحل اولیه صورت گرفته است، در این روش کاشت مو امکان برداشت گرافت های با ریشه های ضخیم و چندتایی فراهم شده است. در این روش برای برداشت فولیکول ها نیز از دستگاه اتوماتیک استفاده می شود. این دستگاه دارای مزایای زیادی است. برخی از مزایای نسل جدید این دستگاه ها عبارتند از:

  • قابلیت تنظیم سرعت چرخش کانولا؛
  • قابلیت تنظیم زاویه؛
  • کمترین مقدار خونریزی؛
  • کمترین مقدار آسیب به فولیکول ها؛
  • افزایش ۵ الی ۷ برابری سرعت و دقت برداشت؛
  • افزایش ۴ الی ۵ برابر احتمال برداشت گرافت های چند ریشه ای.

قلم و پانچ دستگاه در این روش کاشت مو، یک بار مصرف هستند. بنابراین امکان انتقال میکروب و بیماری در آن بسیار کم است. از طرف دیگر با توجه به اینکه دستگاه های برداشت کاملا هوشمند هستند، در مرحله برداشت گرافت ها آسیبی به ریشه موها، وارد نمی شود.

ذخیره فولیکول های استخراج شده

بقای فولیکول ها در بازه زمانی بین برداشت و کاشت، نکته بسیار مهمی است. فولیکول های برداشت شده باید در مدت زمان پس از برداشت و قبل از کاشت، در شرایط و دمای مناسب نگهداری شوند، در غیر این صورت از بین می روند. در کاشت مو به روش Super FUE، فولیکول ها بلافاصله پس از برداشت، ذخیره می شوند. برای نگهداری فولیکول های برداشت شده از تجهیزات نگهدارنده مخصوص استفاده می شود.

کاشت مو به روش SUPER FUE کاشت مو به روش SUPER FUE کاشت مو به روش SUPER FUE

این تجهیزات یک محوطه سر بسته، کاملا استریل و حاوی مواد مغذی فولیکول های مو است. ترکیب این مواد به گونه ای است که نیازهای فولیکول ها را برطرف می کند و از وارد شدن شوک و از بین رفتن آن ها جلوگیری می کند. در واقع این دستگاه سبب افزایش طول عمر فولیکول ها می شود. در روش های قدیمی تر،  فولیکول های برداشت شده، درون مایعی به نام سرم قرار داده می شوند و بخشی از فولیکول های برداشت شده، از بین می روند؛ اما در روش Super FUE با توجه به شرایط فراهم شده، کمتر از ۵ درصد فولیکول ها از بین می روند.

آماده سازی و ترمیم فولیکول های برداشت شده از دیگر اقدامات قابل اجرا روی فولیکول ها در این مرحله است که قبل از کاشت فولیکول ها انجام می شود.

کاشت فولیکول ها در منطقه بی مو

در روش Super FUE نه تنها برداشت فولیکول ها با استفاده از دستگاه های پیشرفته انجام می شود، بلکه کاشت خط مو و فولیکول ها نیز توسط دستگاه های با کیفیت و مجهز صورت می گیرد. برای کاشت خط مو از دستگاه ایمپلنتر مخصوص روش SUPER FUE استفاده می شود. کاشت خط مو با استفاده از این دستگاه، سبب تراکم حداکثری و حالت طبیعی خط رویش مو می شود.

به منظور کاشت فولیکول ها در منطقه بی مو، با استفاده از این دستگاه، شکاف های یکنواخت و یک جهت در عمق مناسبی از پوست ایجاد می شود. نکته قابل توجه این است که با این دستگاه ها، امکان ایجاد شکاف های موثر ۳ الی ۴ برابر بیشتر می شود. قلم و پانچ این دستگاه یک بار مصرف است. بنابراین با تعویض آن در هر فرد، امکان انتقال بیماری به کمترین مقدار ممکن می رسد.

استفاد از تکنولوژی های مدرن امروزی در نسل جدید روش های کاشت مو سبب افزایش ۱۰ برابری دقت کاشت مو شده است. استفاده از این تکنولوژی مزایای بسیار زیادی دارد که عبارتند از:

  • حفظ زاویه خواب طبیعی فولیکول ها در کاشت مو؛
  • امکان ایجاد تراکم بسیار بالاتر؛
  • جلوگیری از آسیب دیدن موهای اطراف هنگام کاشت.

از ویژگی های شاخص روش Super FUE انجام لیزرتراپی با استفاده از لیزر کم توان در این مرحله است. استفاده از لیزر کم توان سبب بهبود سریع تر التهابات ناحیه کاشت و پیوند سریع تر در آن می شود.

مزایای کاشت مو به روش Super FUE

برخی مزایای این روش کاشت مو به صورت زیر فهرست می شوند:

  1. این روش کاشت مو درد و خونریزی را در پی ندارد؛
  2. بی حسی در این روش کاشت مو با استفاده از دستگاه های مخصوص بی حسی و بدون سوزن انجام می شود؛
  3. خط مو در این روش بسیار طبیعی به نظر می رسد و موها ظاهری بسیار طبیعی دارند؛
  4. تراکم موها در این روش حدود ۴ الی ۵ برابر روش های قدیمی تر است؛
  5. در این روش کاشت مو، در یک دوره حداکثر ۶ الی ۹ ماهه، نتیجه کاشت مو را می بینید. در صورتی که در روش های قدیمی تر، پس از طی یک دوره ۱۲ الی ۱۴ ماهه، حداکثر تراکم موها مشخص می شود؛
  6. با توجه به اینکه پانچ و قلم دستگاه یک بار مصرف هستند، احتمال انتقال بیماری در این روش، تقریبا صفر است؛
  7. امکان برداشت مو از سایر قسمت های بدن، از دیگر مزایای این روش است؛
  8. با توجه به اینکه از لیزرتراپی در منطقه کاشت استفاده می شود، ضمن اینکه التهابات منطقه کاشت کمتر می شود، ترمیم سریع تر صورت می گیرد و سرعت رشد موها نیز بیشتر می شود؛
  9. در این روش جای زخم و اسکار روی سر، به کمترین مقدار می رسد؛
  10. با توجه به غیرتهاجمی بودن کاشت مو به روش Super FUE و عوارض بسیار کم آن، دوران نقاهت در این روش بسیار کوتاه است؛
  11. در کاشت مو به روش Super FUE امکان کاشت مو در ابرو، ریش و سبیل نیز وجود دارد.

معایب کاشت مو به روش Super FUE

معایبی که برای کاشت مو به روش Super FUE ذکر می شود، در مقایسه با مزایای این روش قابل چشم پوشی است؛ اما به هرحال هر روش کاشت مو به صورت تهاجمی یا غیرتهاجمی معایب و عوارضی نیز دارد. برخی از معایب کاشت مو به روش Super FUE عبارتند از:

  • در این روش کاشت مو نیز لازم است که موهای سر کوتاه شوند که شاید این نکته برای بسیاری از افراد آزاردهنده باشد؛
  • در این روش نیز از مواد بی حس کننده برای ایجاد بی حسی در سر استفاده می شود. در برخی افراد استفاده از مواد بی حسی سبب ایجاد واکنش های آلرژیک می شود؛
  • عوارضی از قبیل بی حسی، تورم و کبودی معمولا در تمام روش های کاشت مو مشاهده می شود؛ البته شدت این عوارض در روش های مختلف متفاوت است. در روش Super FUE عوارض بعد از کاشت مو بسیار کم و دوران نقاهت کوتاه است؛ اما به هرحال عوارض با شدت کم در این روش نیز مشاهده می شوند؛
  • احتمال عفونت با درصد بسیار پایین (کمتر از ۱ درصد) در این روش نیز وجود دارد.

توصیه های قبل از کاشت مو

بعد از مراجعه افراد به کلینیک های کاشت مو  و پس از طی شدن جلسات مشاوره و معاینه، توصیه هایی توسط پزشک متخصص کلینیک خانه سفید به منظور آمادگی برای کاشت مو به فرد بیمار ارائه می شود، رعایت این نکات علاوه بر اینکه بر نتیجه نهایی کاشت مو تاثیرگذار است، اهمیت زیادی در حفظ سلامتی افراد دارد. برخی از مهم ترین توصیه های قبل از کاشت مو به شرح ذیل است:

  1. در صورت وجود حساسیت به برخی از داروها از قبیل آنتی بیوتیک ها، لازم است که پزشک از این موضوع مطلع باشد؛
  2. در صورتی که بیمار از داروها، مکمل های دارویی، گیاهان دارویی و ویتامین ها استفاده می کند، لازم است که با جزئیات کامل و به طور دقیق راجع به استفاده از آن ها با پزشک صحبت کند. در صورتی که استفاده از آن ها خطراتی برای بیمار طی عمل داشته باشد، پزشک استفاده از آن ها را مدتی قبل از کاشت مو متوقف یا آن ها را با داروهای دیگر جایگزین می کند؛
  3. برخی داروها سبب رقیق شدن خون و ایجاد مشکل خونریزی حین جراحی می شوند. استفاده از این داروها حداقل ۱۰روز قبل از کاشت مو باید متوقف شود. داروهایی از قبیل وارفارین و آسپیرین از این قبیل هستند؛
  4. موها باید شب قبل از عمل شسته و تمیز شوند. استفاده از نرم کننده و ژل نیز ممنوع است؛
  5. برخی افراد از اتاق عمل ترس دارند. برای اینکه اختلالی در فرآیند کاشت مو ایجاد نشود، لازم است که در جلسات قبل از کاشت مو بیمار این موضوع را به پزشک اطلاع دهد.

کاشت مو به روش SUPER FUE کاشت مو به روش SUPER FUE کاشت مو به روش SUPER FUE کاشت مو به روش SUPER FUE

مراقبت های بعد از کاشت موی SUPER FUE

مراقبت از موها بعد از کاشت مو بسیار ضروری است. بنابراین لازم است که بیمار با حوصله و دقت کافی به تمامی مراقبت های بعد از کاشت مو نیز توجه داشته باشد.

برخی از مهم ترین نکات مراقبتی مربوط به بعد از فرآیند کاشت مو عبارتند از:

  • در صورتی که پزشک به منظور کاهش درد، مسکن تجویز کرده است، باید به موقع و سرساعت مصرف شود؛
  • مصرف آنتی بیوتیک ها به منظور جلوگیری از عفونت، باید در فاصله های زمانی کاملا دقیق باشد. در غیر این صورت تاثیر لازم را نخواهند داشت؛
  • جلسات معاینه بعد از کاشت مو اهمیت زیادی دارد. در این جلسات پزشک کیفیت رشد موها را بررسی و در صورت وجود مشکل از روش های درمانی دیگر یا داروها برای تکمیل درمان استفاده می کند. علاوه بر این در صورت وجود التهابات پوستی یا عفونت ها، تجویز دارو و اقدامات درمانی توسط پزشک انجام می شود. بنابراین در مراقبت های بعد از کاشت مو، جلسات معاینه اهمیت زیادی دارند؛
  • در رابطه با شروع فعالیت های ورزشی و فیزیکی سنگین با پزشک مشورت شود، شروع زود هنگام فعالیت های فیزیکی سبب تاخیر در درمان زخم های احتمالی و آسیب رسیدن به فولیکول های تازه کاشته شده می شود؛
  • تنها از مواد شوینده ای باید استفاده شود که پزشک استفاده از آن ها را مجاز می داند؛

متخصصان مجرب و پرسنل کارآزموده و دوره دیده کلینیک خانه سفید بعد از کاشت مو نیز شما را تنها نمی گذارند. شما این امکان را دارید که در تمامی مراحل قبل و بعد از کاشت مو تا رسیدن به نتیجه نهایی، از مشاوره و همراهی آن ها استفاده کنید.

به طور کلی مدت زمان لازم برای کاشت مو علاوه بر روش انتخابی به ویژگی های فردی از قبیل وسعت منطقه طاسی نیز بستگی دارد. معمولا کاشت مو به روش Super FUE طی ۱ الی ۲ جلسه انجام می شود. در صورتی که فرد دچار طاسی شدید باشد، کاشت مو ممکن است در دو مرحله به فاصله ۸ الی ۱۲ ماهه انجام شود.

نمونه کاشت مو در تهران ارغوان
نمونه کاشت مو در تهران ارغوان
کاشت مو در تهران
کاشت مو در تهران

هزینه کاشت مو به روش Super FUE

هزینه کاشت مو به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. مهم ترین عوامل مؤثر بر هزینه کاشت مو به شرح ذیل است:

  1. روش کاشت مو: در روش های مختلف کاشت مو با توجه به دقت و کیفیت آن روش و تجهیزات مورد استفاده، هزینه کاشت مو متفاوت می شود؛
  2. ویژگی های فردی: از دیگر عوامل موثر بر هزینه نهایی کاشت مو، ویژگی های فردی از قبیل وسعت منطقه طاسی و وضعیت بانک موی فرد است؛
  3. امکانات و تجهیزات کلینیک زیبایی: با توجه به امکانات و تجهیزاتی که در کلینیک های زیبایی مختلف استفاده می شود، هزینه کاشت مو نیز در آن ها متفاوت است؛
  4. تخصص پزشک: مهارت و تبحر پزشک و به روز بودن دانش او در زمینه کاشت مو، از دیگر عوامل موثر بر هزینه کاشت مو است. برخی از روش های کاشت مو با توجه به پیچیدگی و استفاده از تجهیزات پیشرفته نیاز به مهارت و تبحر خاص پزشک دارند و در تمام کلینیک های زیبایی انجام نمی شوند؛
  5. تراکم مدنظر: یکی از سوالاتی که در جلسه اول از فرد متقاضی کاشت مو پرسیده می شود این است که دوست دارد موهایش چقدر متراکم باشد. هرچقدر تراکم ایجاد شده بالاتر باشد، هزینه کاشت مو نیز متناسب با آن بیشتر می شود؛

کاشت مو به روش SUPER FUE کاشت مو به روش SUPER FUE کاشت مو به روش SUPER FUE کاشت مو به روش SUPER FUE کاشت مو به روش SUPER FUE کاشت مو به روش SUPER FUE کاشت مو به روش SUPER FUE کاشت مو به روش SUPER FUE

هزینه کاشت مو با استفاده از این روش معمولا بین 10 تا 15 میلیون تومان است. برای تعیین هزینه کاشت مو به روش Super FUE در کلینیک ارغوان، از طریق راه های زیر اقدام کنید :

خط ویژه:

09120509038

تماس با کلینیک ارغوان

ما را دنبال کنید

clinicraghavan.ir

Hermes Insta 150x150 1
پیمایش به بالا