کاشت ریش در تهران

کاشت ریش و سبیل در تهران

کاشت ریش و سبیل

عمل زیبایی کاشت ریش و سبیل به کمک افرادی آمده است که از عدم رشد ریش صورت خود رنج میبرند. در طول تاریخ، یکی از نشانه های مردانگی داشتن ریش و سبیل بوده به همین دلیل از نظر روانشناسی ریزش ریش می تواند اثر منفی بر مردان بگذارد.

همچنین جدای از علم روانشناسی، از نظر بسیاری از افراد ریش صورت مردان یکی از جذابیت های چهره آقایان خواهد بود اما صورت تعدادی از مردان به دلایل مختلف ژنتیکی، زخم ها، بیماری های ایمنی و غیره و یا دلایل دیگر قادر به رشد ریش نخواهد بود. عمل زیبایی کاشت ریش و سبیل طبیعی می تواند موجب افزایش جذابیت چهره شما می شود.

کاشت ریش چیست؟

کاشت ریش دقیقاً به این صورت است: مو از یک قسمت از بدن برداشته می شود و در خط فک شما و هر جایی که می خواهید ریش شما رشد کند، کاشته می شود. این کار گرچه ساده به نظر می رسد، اما یک فرآیند نسبتاً پیچیده است. کاشت ریش از جهت زیبایی می تواند جذابیت فرد را چندین برابر کند و زیبایی چهره را به شما هدیه کند.

انواع روش های کاشت ریش

دو رویکرد اصلی وجود دارد که یک جراح می تواند اتخاذ کند:

استخراج واحد فولیکولی (FUE): در این روش خارج کردن فولیکول‌ مو به صورت تک تک از پوست و کاشت آن‌ها در قسمت های دیگر بدن انجام می گیرد. با انجام این کار مو‌های ناحیه جدید با ضخامت بیشتر به نظر می‌رسند. FUE درد کمتری دارد، که می تواند یکی از علل رایج بودن این روش باشد.

پیوند واحد فولیکولی (FUT): برای این روش، جراح نوار کوچکی از بافت پشت سر را بریده و فولیکول‌های مو را از آن بافت خارج می‌کند. یک واحد فولیکولی گروه کوچکی از چندین فولیکول مو می باشد که از پوست خارج می شود. در هر دو روش بین ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ پیوند فولیکول مو یا بیشتر از پشت سر، معمولاً در سطح گوش یا کمی پایین تر، برداشته می شود و روی صورت کاشته می شود.

کاشت ریش و سبیل
ریش و سبیل

کاشت ریش و سبیل کاشت ریش و سبیل کاشت ریش و سبیل کاشت ریش و سبیل کاشت ریش و سبیل کاشت ریش و سبیل

روال کار کاشت ریش چگونه است؟

در اینجا مروری بر مراحل مربوط به این روش را بررسی خواهیم کرد:

  1. برداشت: خواه روش FUE یا روشFUT انتخاب شده باشد، اولین قدم جراح شما تراشیدن ناحیه دهنده روی سر شما خواهد بود. این کار به آنها دید واضح تری از فولیکول های مو می دهد. قبل از شروع برداشت، یک بی حس کننده موضعی تزریق می شود، بنابراین برداشت یا کاشت را احساس نخواهید کرد.:
  2. کاشت: هنگامی که فولیکول ها از سر شما برداشته شدند، جراح یک بی حس کننده موضعی را به ناحیه گیرنده در صورت شما که در آن کاشت انجام می شود، تزریق می کند. سپس، جراح هر فولیکول را در پوست صورت شما می کارد و ریش جدید شما را همانطور که شما و دکتر قبل از جراحی توافق کرده بودید، شکل می‌دهد.
  3. بهبود: برای بهبودی پس از جراحی کاشت ریش به یک روز زمان نیاز دارید. پوسته های ظریفی ممکن است در اطراف هر فولیکول موی تازه کاشته شده ایجاد شود، اما این پوسته ها ظرف چند روز برطرف می شوند. پس از حدود یک هفته تا ۱۰ روز، باید بتوانید به طور معمول اصلاح کنید و ریش جدید خود را کوتاه کنید.

اما یک هشدار: موهای جدید ریش شما ممکن است بعد از ۲ یا ۳ هفته ریزش کنند. این امر طبیعی است و موهای جدید پس از آن رشد می کنند و تثبیت می شوند.

کاشت ریش
کاشت ریش

چه کسی کاندیدای خوبی برای کاشت ریش است؟

حال که با چگونگی انجام کاشت ریش و سبیل طبیعی آشنا شدید باید بدانید که آیا کاندید مناسبی برای انجام عمل زیبایی کاشت ریش و سبیل هستید و یا خیر؟ آیا شرایط لازم یک کاندید مناسب برای پیوند ریش و سبیل  را دارا می باشید؟

به دلیل استخراج واحدی فولیکول های مو، در قدم اول شما به عنوان یک کاندید مناسب باید دارای تعداد فولیکول های لازم و کافی برای انجام کاشت ریش باشید. فولیکول های ناحیه اهدا کننده از نظر رنگ و بافت باید با ریش مطابقت داشته باشند. اکثریت قریب به اتفاق فولیکول ها مطابقت داشته و مشکلی بوجود نخواهد آمد.

شما کاندید مناسبی برای انجام پیوند ریش طبیعی خواهید بود اگر دارای شرایط زیر باشید.

  1. ریش های بیش از حد نازک و یا رشد ناهموار در ناحیه ریش خود داشته باشید.
  2. دچار حادثه سوختگی و یا هر سانحه ی دیگری شده اید و در نقاطی از ریش شما این زخم مشخص می باشد.
  3. در حال حاضر ریش دارید اما خواستار ریشی ضخیم تر و پرپشت تر می باشد.
  4. سبیل پرپشت تر و ضخیم تری می خواهید.
  5. خواستار خط ریش منظم تر و پرپشت تر هستید.

چگونه می توان فهمید که کاشت ریش موفقیت آمیز بوده است؟

صرف نظر از نوع عمل انجام شده، طی ۳ یا ۴ ماه، فولیکول های موی پیوند شده در جای خود مستقر شده و رشد می کنند.
اگر پس از گذشت ۸ یا ۹ ماه، ریش کامل و سالمی داشته باشید، به این معنی است که کاشت ریش موفقیت‌آمیز بوده است و می‌توانید بطور طبیعی آنرا مرتب یا کوتاه کنید .

مشاوره آنلاین کلیک کنید: 09120509038

در حالی که هر دو روش FUE وFUT می‌توانند ریش‌هایی با ظاهر طبیعی ایجاد کنند، ریش‌های FUT معمولا پرتر هستند. این امر به این دلیل است که معمولاً وقتی یک نوار از پوست برداشته می شود، فولیکول های بیشتری برداشت می شود. بنابراین اگر هدف شما داشتن ریش پرپشت تر است، FUT را انتخاب کنید.

ریش 1
ریش

بروز شکست در پیوند ریش نادر است و معمولاً نتیجه برداشت نامناسب از ناحیه اهداکننده است. به همین دلیل است که انتخاب یک جراح با تجربه حائز اهمیت است. با توجه به توضیحات ارائه شده می توان گفت اهمیت مراجعه به بهترین متخصص پوست و مو بسیار بالاست و برای گرفتن بهترین نتیجه در انتخاب پزشک خوب دقت کنید.

کاشت ریش و سبیل کاشت ریش و سبیل کاشت ریش و سبیل

آیا اقدامات احتیاطی یا عوارض جانبی وجود دارد که باید از آن آگاه بود؟

پس از جراحی، ناحیه برداشت شده روی سر و ناحیه کاشته شده روی صورت شما نیاز به مراقبت ویژه دارند. هر دو قسمت باید تمیز نگه داشته شوند.

دستورالعمل های مراقبت در منزل:

پزشک دستورالعمل های مراقبت در منزل را به شما می دهد. اینها ممکن است شامل استفاده از پماد آنتی بیوتیک برای پوست سر و صورت شما باشد.
برخی از فعالیت هایی که حداقل در چند روز اول باید از آنها اجتناب کنید عبارتند از:

  • شنا کردن
  • قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید
  • سیگار کشیدن
  • استفاده از سونا یا جکوزی
  • فعالیت بدنی شدید، به ویژه هر آنچه که باعث تعریق شود
  • لمس، مالش، یا خاراندن نواحی برداشت شده یا کاشته شده.

ممکن است به شما توصیه شود تا یک روز صورت خود را نشویید . پوست شما حساس خواهد بود، و احتمالا احساس خارش دارید اما برای جلوگیری از تحریک و عفونت، سعی کنید آن را به حال خود رها کنید.

کاشت ریش و سیبیل
کاشت ریش و سیبیل

عوارض جانبی بالقوه

صورت و پوست سر شما نیز ممکن است عوارض جانبی زیر را تجربه کند:

  1. ورم
  2. سرخی
  3. بی حسی
  4. دلمه موقت یا پوسته پوسته شدن

جای زخم در ناحیه اهداکننده شایع است، اما اغلب رشد طبیعی موهای شما آن را می پوشاند. روش FUE اسکارهای کوچک و اغلب غیرقابل توجه بر جای می گذارد. ولی روش FUT یک اسکار خطی در پشت سر بر جای می گذارد.

کاشت ریش و سبیل کاشت ریش و سبیل کاشت ریش و سبیل

نواحی کاشته شده روی صورت شما نباید زخم شوند، اما پوسته های موقتی وجود خواهد داشت. اگر پوسته پوسته شدن، قرمزی، تورم یا سوزش بعد از چند هفته ادامه یافت، حتماً به پزشک خود اطلاع دهید.

کاربردها و دلایل انجام کاشت ریش و سبیل

سیستم بدن مردان و زنان بطور کلی الگویی خاص خواهد داشت و بر طبق آن الگو پیش خواهد رفت. رشد ریش ها معمولا پس از رسیدن پسران به سن بلوغ آغاز خواهد شد؛ اما بسیاری از مردان پس از رسیدن به سن بلوغ درمیابند که بر صورت آنها ریش رشد نخواهد کرد و یا در صورت رشد، نامنظم بوده و جلوه ای زیبا و جذاب نخواهد داشت. بسیاری از افراد به همین دلیل اعتماد به نفس خود را از دست داده و ناراحتی زیادی را از این بابت متحمل خواهند شد.

از طرفی به دلیل اینکه رشد ریش مربوط به سالم بودن فولیکول ها می شود، عده ای که بر اثر حادثه ای مانند سوختگی، شکستگی ناحیه ای از صورت و بخیه خوردن آن ناحیه، شاهد رشد مجدد ریش در آن ناحیه نخواهند بود، زیرا فولیکول های این ناحیه ضعیف و ناسالم بوده و قادر به رشد مجدد نخواهند بود.

عده ای نیز به دلیل بیماریهای پوستی و ژنتیکی فولیکول های سالمی نداشته و ریش آنها قابل رشد نخواهد بود. عمل زیبایی کاشت ریش به کمک افرادی خواهد آمد که به طور کامل صورتی بدون ریش داشته و یا دارای ریش های نامنظم خواهند بود. با انجام عمل زیبایی کاشت ریش می توانید اعتماد به نفس از دست رفته خود را بازگردانده و بر جذابیت و گیرایی چهره ی خود بیفزایید.

دوران نقاهت و بهبودی پس از انجام پیوند ریش و سبیل

به دلیل استفاده از روش های نوین مانند FUE در کاشت ریش دیگر نیازی به دوران نقاهت طولانی مدت برای بهبودی نخواهید داشت. ممکن است چند روز پس از پیوند ریش طبیعی قرمزی و تورم جزئی تجربه کنید اما چیز خیلی جدی نخواهد بود. عمل زیبایی کاشت ریش و سبیل ممکن است نهایتا ۵ ساعت به طول انجامد و پس از آن شما باید یک روز کامل استراحت نمایید.

اکثرا به دور دوم کاشت ریش و سبیل نیاز پیدا نخواهند کرد اما عده ای نیز خواستار افزایش و پرپشت شدن ریش خود خواهند شد که در این صورت به دور دوم پیوند ریش نیاز خواهد بود. بسیاری از افراد درباره شیو و اصلاح کردن صورت خود در دوران نقاهت و پس از آن سوال می پرسند؛ در این زمینه لازم به ذکر است که تقریبا بعد از گذشت ۱۰ روز از کاشت ریش می توانید بدون نگرانی از آسیب دیدگی فولیکول ها و با خیال راحت صورت خود را اصلاح نمایید. لطفا در هنگام شیو کردن به آرام عمل کنید زیرا ممکن است صورت شما کمی حساس شده باشد.

تماس با کلینیک ارغوان

خط ویژه: 09120509038

Hermes Address 150x150 1

تهران، فرمانیه، نارنجستان یکم، کوچه خاطره

پیمایش به بالا