بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا

بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا

بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا

تراکم کاشت مو بالا جدیدترین تبلیغ در دنیای کاشت مو است. بیماران پس از تماشای تراکم های بسیار زیاد و تبلیغات در فیلم های YouTube با تقاضای چگالی بالا به پزشک مراجعه می کنند. تراکم مو تعداد کل واحدهای فولیکولی مو در یک سانتی متر مربع را نشان می دهد.

تراکم موهای طبیعی در یک مرد ، متوسط ​​۹۰ تا ۱۱۰ واحد فولیکولی در سانتی متر مربع است. این روند البته ممکن است به شکل طبیعی سبب طاسی نیز شود، از نظر تئوری باید سعی کنیم با کاشت مو به تراکم کاشت مو بالا دست پیدا کنیم. اما این پیامدهای زیادی بر نتیجه جراحی خواهد داشت. در زیر برخی از موارد مهم ذکر شده در باره تراکم کاشت مو با تراکم بالا ارائه شده است.

بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا
بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا
بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا
بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا

تراکم کاشت مو ، ظاهر طبیعی موهای کاشته شده را نشان می دهد که بدون شک بهترین نتیجه کاشت مو با تراکم بالا را نشان خواهد داد. موها طبیعی تر ، پرتر به نظر می رسند و بهترین نتیجه را برای بیمار پس از پیوند مشاهده می شود.

تراکم کاشت مو ، واحدهای فولیکولی نشان می دهد که تعداد محدودی از فولیکول ها در پشت سر وجود دارد که ماندگار هستند. اینها فولیکول هایی هستند که برای کاشت مو در دسترس پزشک قرار می گیرند. در یک مورد متوسط ​​پیوند مو (که تراکم در ان بالا نیست) ، فولیکول های مو در تراکم هایی از ۴۵ تا ۶۰ واحد فولیکولی در سانتی متر مربع کاشته می شوند.

با این تراکم به ۲۵۰۰ واحد فولیکولی برای پوشاندن ناحیه پیشانی و اواسط پوست سر در طاسی درجه ۴ نیاز دارید. اگر این تراکم را به ۱۰۰ یا ۱۱۰ FU / cm2 افزایش دهید ، بدیهی است که تعداد کل پیوند دو برابر خواهد شد ، یعنی ۵۰۰۰ واحد فولیکولی خواهید داشت که باعث تراکم بالا در مو کاشته شده می شود.

Kasht06
Kasht04

حال سوال این است که آیا ۵۰۰۰ واحد فولیکولی در دسترس است یا خیر. ما نمی توانیم تعداد واحدهای فولیکولی دائمی موجود را برای بالا رفتن تراکم کاشت مو استفاده کنیم. این روند نشان می دهد که فقط برای اصلاح خط موی جلویی، تعداد واحدهای فولیکولی مورد استفاده در ۱۱۰ / cm2 بیش از ۴۰۰۰ واحد فولیکولی باشد بنابراین این امر باعث کاهش واحدهای فولیکولی از پشت پوست سر و در نتیجه کاشت مو در آینده خواهد شد (این فولیکول ها لازم هستند زیرا خط موی جلویی ۳-۴ سانتی متر اصلاح می شود).

بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا

تراکم کاشت مو با توجه به زنده ماندن فولیکول ها، هرگاه یک واحد فولیکولی در پوست کاشته شود، رگ های خونی موجود در مو را کاهش می دهد و باعث کمبود نسبی خونرسانی به فولیکول موی تازه می شود. در صورت فعال بودن این واحد ممکن است برای مدت طولانی فولیکول ها زنده بمانند. تصور کنید برای تشکیل یک سانتی متر مو، به جای ۵۰ سوراخ برای کاشت فولیکول، ۱۰۰ سوراخ ایجاد شود.

بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا

از نظر تئوری، آسیب به رگهای خونی دو برابر و در نتیجه دو برابر کاهش در خون رسانی خواهد شد که در نهایت منجر به ضعف بقا در واحدها خواهد شد. نتیجه نهایی با این منطق باعث می شود موها با رشد کمی همراه شوند. با این حال در مطالعات اخیر حتی تراکم> 100 FU / cm2 نیز تقریباً ۱۰۰٪ بقای مو را نشان داده است.

در تجربه ما، کمبود خونرسانی هرگز مشکلی نداشته است و تراکم کاشت مو بالا با توجه به الگوی رشد مو به شکل منظم انجام گرفته و سبب تراکم کاشت مو بالاتر می شود. با این حال این یک مسئله نگران کننده واقعی در بیماران دیابتی و تصلب شرایین است که در آن گردش خون در پوست به خطر افتاده است بنابراین جلسات انجام کاشت مو با تراکم بالا در این بیماران انجام داده نمی شود.

چرا تراکم کاشت مو بالا انجام می شود، بالاترین تراکم کاشت مو چقدر است؟

تراکم کاشت مو بالا به طور خاص برای بیمارانی انجام می شود که واحدهای فولیکول دهنده زیادی در ناحیه دائمی دارند. این روش همچنین برای بیمارانی که طاسی بسیار کمی با ریزش موی تثبیت شده دارند انجام می شود. بالاترین تراکم کاشت مو تا ۱۴۰۰۰ تار مو می تواند باشد.

تراکم کاشت مو و زمان جراحی با دو برابر شدن تعداد واحدهای فولیکولی دو برابر می شود.تراکم کاشت مو و زمان جراحی با دو برابر شدن تعداد واحدهای فولیکولی دو برابر می شود.

تراکم کاشت مو و  پیوند مو با تراکم بالا تا ۱۱۰FUs / cm2 یک مورد انتخاب شده است که به مراقبت کامل نیاز دارد، نباید بیش از حد تراکم کاشت مو را بالا برد زیرا منبع اهدا کننده واحدهای فولیکولی مورد نیاز را در آینده از بین می روند. در موارد درجه چهار به بالا و بدون مو ، ما به دنبال تراکم ۴۵FU / cm2 هستیم. گاهی ممکن است برای دستیابی به تراکم معادل ۹۰-۱۱۰FU / cm2 در ۲ مرحله ۴۵FU / cm2 با فاصله ۲-۶ ماه جراحی انجام داده شود.

چقدر تراکم کاشت مو می توانم انتظار داشته باشم؟

به طور کلی امکان بازگرداندن مناطق طاس به ۴۰-۵۰٪ از تراکم اصلی آنها امکان پذیر است در صورتی که فولیکول مو وجود داشته باشد. از آنجا که اکثر افراد تا زمانی که ۵۰٪ یا بیشتر از تراکم اصلی موی خود را از دست نداده اند، از کم پشت شدن موهای خود آگاه نیستند ، بیمارانی که دچار طاسی گسترده (Class5-6) هستند باید زمان زیادتری را برای پرپشت شدن مو خود طی کنند.

انتظار می رود که تقریباً تمام موهای اهدا کننده که برداشته شده اند، کاشته شده و دوباره رشد کنند. این سیاست پزشکان است که همه گرافتهای تولید شده را در هر جلسه قرار دهند. بیمارانی که که طاسی جزئی دارند یا تصمیم می گیرند درمان را فقط روی بخشی از پوست سر طاس خود متمرکز کنند، می توانند به چگالی نزدیک به موهای دوران جوانی خود برسند و تراکم کاشت مو خوبی را تجربه کنند. تغییرات فردی بر روی میزان و کیفیت موهای اهدا کننده تأثیر می گذارد.

نمونه کاشت مو در کلینیک ارغوان تهران
نمونه کاشت مو در کلینیک ارغوان تهران

چگونه کاشت مو با تراکم بالا را ماندگار کنید؟

شاید در ابتدای تصمیم‌گیری برای کاشت مو، چندان به این موضوع توجه نداشته باشید. اما جالب است بدانید که بسیاری از افراد بعد از کاشت، به‌دلیل عدم آگاهی در نکات مهم نگهداری از موهای کاشته شده، موجب ریزش مو‌ها و ازبین رفتن آن‌ها می‌شوند.

ضرورت اطلاع از این نکات، موجب بالا بردن درصد ماندگاری تراکم مو می‌شود. شما می‌توانید به‌راحتی و بدون دردسر با درک تمام این نکات، موهای کاشته شده با تراکم بالا را در مدت زمان طولانی حفظ کرده و آ‌ن‌ها را تبدیل به موهای دائمی‌تان کنید. در ادامه به بررسی این نکات می‌پردازیم.

۱- دست زدن به مو ممنوع!!!

یکی از مهم‌ترین کارهایی که موجب آسیب به ریشه موهای کاشته شده می‌شود، دست زدن به آن در روزهای اول است. شما باید حس کنجکاوی‌تان را در یک هفته ابتدایی بعد از کاشت مو کنترل کنید و تحت هیچ شرایطی به موها دست نزنید. لمس موها برابر با آسیب به ریشه موها و خون‌ریزی محل بخیه خواهد بود. پس حتما به این نکته در روزهای ابتدایی بعد از کاشت مو با تراکم بالا یا پایین توجه کنید.

بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا

۲- تغذیه را جدی بگیرید!

تغذیه پارامتر مهم و اثرگذاری بر سلامت پوست و مو محسوب می‌شود. معمولا سبک تغذیه افراد تعیین کننده کیفیت و استحکام ناخن‌ها، پوست و مو خواهد بود. بعد از کاشت مو، سبک تغذیه باید به‌گونه‌ای باشد که تمام نیازهای بدن برای رشد و حفظ مو تامین شود.

در پیش گرفتن سبک زندگی سالم با مصرف سبزیجات و غلات مهم‌ترین کاری است که بعد از کاشت مو باید روی آن متمرکز شوید تا ضمن داشتن موهای پرپشت و جذاب، بدن سلامتی داشته باشید.

بهترین کلینیک کاشت تهران ارغوان
بهترین کلینیک کاشت تهران ارغوان

۳- سبک زندگی سالم داشته باشید!

اگر می‌خواهید بهترین شرایط را برای موهای کاشته شده‌تان ایجاد کنید، باید حتما در این زمینه توجه خاصی را اختصاص دهید. مصرف مشروبات الکلی، سیگار و دخانیات، به‌دلیل آسیب به گردش خون، مانند سربازانی هستند که تیشه به ریشه موها می‌زنند. برخلاف این دشمنان، آب می‌تواند ضمن حفظ سلامت بدن انسان، شرایط را برای رشد و ماندگاری موهای کاشته شده فراهم کند.

۴- ویتامین بدن را تامین کنید!

ویتامین‌ها و مواد معدنی نقشی اساسی در تامین نیاز بدن ایفا می‌کنند. نظم بدن با وجود ویتامین‌ها و مواد مغذی موردنیاز برقرار می‌شود. با کاهش هر یک از ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن، اختلال در عملکرد دستگاه‌های مختلف رخ می‌دهد. همین امر در رشد و تقویت موها نیز اهمیت دارد. برای تامین مواد مغذی بدن، باید حتما ویتامین‌های موردنیاز در رشد و تقویت مو را تامین کنید.

سعی کنید بعد از کاشت مو آزمایش دقیقی انجام دهید تا براساس کمبودهایی که در بدن‌تان وجود دارد، ویتامین‌های موردنیاز را مصرف کنید. استفاده از آب برنج، سبوس برنج و جنین گندم موجب تامین ویتامین B در بدن انسان می‌شود. ویتامین‌های گروه B را، ویتامین مو می‌شناسیم. این ویتامین‌ها نقش اساسی در استحکام ریشه موها و رشد آن ایفا می‌کنند و با کاهش سطح ویتامین B در بدن، می‌توان شاهد موهای ریخته بیشتری در طول شبانه‌روز بود.

بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا

۵- استرس را کنار بگذارید!

یکی از دشمنان اصلی موها، استرس است. شاید در اطرافیان‌تان دیده باشید که بسیاری از افرادی که سطح استرس بالایی دارند، دچار ریزش مو و مشکلات آن هستند. تاثیر این پارامتر بر سلامت بدن و موها، بسیار زیاد است. پس بدیهی است که بعد از کاشت مو با تراکم بالا، باید میزان استرس‌تان را کاهش دهید.

تغییر سبک زندگی به سمت و سوی زندگی سالم با انجام ورزش‌های منظم، تغذیه مناسب و تکنیک‌های کاهش استرس بسیار موفقیت آمیز است. به یاد داشته باشید که استفاده از ورزش‌های تمرکزی مثل یوگا و تمرین‌های تمرکزی و روحی مثل مدیتیشن از مهم‌ترین تکنیک‌هایی هستند که در زمینه بهبود استرس اثرگذاری اثبات شده‌ای دارند.

۶- عجله نکنید!

پروسه کاشت مو برای مشاهده نتیجه، کمی زمان‌بر است. درواقع، شما باید بعد از کاشت مو منتظر یک ریزش کلی در موهای کاشته شده بمانید و بعد از آن، شاهد رویش موهای دائمی باشید. در بعضی مواقع به تشخیص پزشک، کاشت مو در چند مرحله انجام می‌شود. ضرورت داشتن صبر و تحمل و انجام تمامی مراقبت‌های قبل و بعد از کاشت مو، درصد موفقیت کاشت مو با تراکم بالا را افزایش می‌دهد. پس سعی کنید پیش از آغاز پروسه کاشت مو، صبوری را تمرین کنید.

رشد مو پیش بینی شده

پیش بینی می شود که تقریباً تمام موهای اهدا کننده که برداشت شده اند، کاشته شده و رشد کنند. این سیاست پزشکان است که تمام گرافتهای تولید شده را در هر جلسه استفاده می کنند (حتی اگر بیشتر از مقدار هدف قرار از فولیکول مو استفاده شود) ، در موارد نادر نرخ رشد کمتر از ۹۸-۹۹٪ پیش بینی شده است ، آنها گرافت های از دست رفته را جایگزین خواهند کرد بدون شارژ کردن و درمان دوباره، آنها ۴۰ تا ۷۰ پیوند در متر مربع تراکم کاشت مو بالا خواهند داشت.

پنهان کردن کاشت مو به سبک موهای قدیمی

هنگام پیوند در مناطق زخم دار قدیمی که سالها پیش رخ داده است ، میزان رشد تا حدودی کمتر خواهد بود. این به این دلیل است که ایجاد زخم در قسمت قدیمی، رسیدن خون به پیوندهای جدید را دشوار می کند. با این وجود، روش های درمانی ترمیم کار بسیار خوبی در پنهان کردن کاشت مو به سبک قدیمی انجام می دهند و تراکم کاشت مو در این مناطق را بهتر خواهد کرد.

میلیون ها مرد و زن دچار ریزش مو می شوند، بنابراین جای تعجب نیست که بازار گسترده ای برای کاشت مو بعد از  ریزش مو وجود دارد. افرادی که از ریزش مو رنج می برند می توانند با کاشت خوبی بعد از پیوند روبرو شوند که نوید بهبود ضخامت و کیفیت مو را می دهد و همچنین رشد مو را تقویت می کند.

تحقیقات انجام شده بر روی تراکم کاشت مو

کاملا قابل درک است، پیوند مو برای بیماران یک معضل بزرگ است و بیشتر آنها می خواهند تا آنجا که ممکن است در یک جلسه این کار را انجام دهند و بهترین نتیجه را بگیرند و از انجام عمل های جراحی در آینده جلوگیری کنند، در صورت امکان آنها تراکم کاشت مو بالایی نیز می خواهند.

پس چرا فقط روی همه بیماران ۵۰۰۰ پیوند انجام نمی شود؟ آیا پیوندهای بیشتر بهتر به نظر نمی رسند؟ آیا نمی توانیم آنها را به هم نزدیک کنیم و تراکم بیشتری ایجاد کنیم آیا می شود از ۵۰۰۰ یا ۶۰۰۰ گرافت مخالف آنچه توصیه شده است استفاده کنیم؟ نه لزوما، همانطور که اغلب در پزشکی و جراحی بیان می شود، به این سادگی نیست.

آنچه شما نیاز دارید، نه لزوماً آنچه می خواهید

واقعیت این است که اکثر بیماران در یک جلسه به ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ گرافت نیاز ندارند. برای برخی از افراد، ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ گرافت طول می کشد تا پوست سر کاملاً طاس “از جلو به عقب” با تراکم مناسب را بپوشاند.

بیشتر بیماران قبل از رسیدن به این میزان ریزش مو را می بینند. اغلب آنها نازک شدن را در مناطق خاصی از پوست سر مشاهده خواهند کرد، و این همان چیزی است که ما آن را حل کنیم و این موضوع یکی از دلایلی است که ما معمولاً اعداد نزدیک به ۲۵۰۰ پیوند یا ۳۰۰۰ پیوند را در یک جلسه توصیه می کنیم.

بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا

اگر برای انجام کامل پوست سر ۵۰۰۰ پیوند لازم نیست، دلیل این امر این است که شما ممکن است فقط به ۲۵۰۰ یا ۳۰۰۰ مورد برای رفع نازک شدن پوست سر پیشانی نیاز داشته باشید، به عنوان مثال، اگرچه ممکن است بخواهید ۵۰۰۰ پیوند در آن منطقه قرار دهید، اما واقعا نیازی نیست، قرار دادن این تعداد زیاد پیوند در منطقه ای که فقط به نیمی از تعداد مو احتیاج دارد، همانطور که گفته شد این تعداد از پیوندها بسیار اشتباه و نامناسب است و هیچ نتیجه خوبی ندارد.

به یاد داشته باشید، شما فقط تعداد محدودی از گرافت ها را در منطقه اهدا کننده دارید، خیلی خوب، ممکن است بخواهید از این پیوندهای اضافی در قسمت هایی از پوست سر استفاده کنید. بنابراین فقط از آنچه اکنون لازم دارید استفاده کنید و بقیه را به شکل اهدا کننده برای آنچه بعداً لازم می شود، ذخیره کنید.

برای تراکم کاشت مو نرمال، چه چیزی را می توانیم با خیال راحت در یک جلسه حذف کنیم؟

اما اگر از جلو به عقب کاملاً مو کم شده باشد، چه می کنید؟ اگر برای رفع ریزش موی خود به ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ گرافت نیاز دارید چه خواهید کرد؟ آیا می توانیم با ۵۰۰۰ گرافت کار کنیم؟ خب، بستگی دارد. اگر بتوانیم این تعداد را با خیال راحت در یک قسمت قرار دهیم، کاملاً این کار انجام خواهد شد.

اولاً بیشتر کلینیک ها برای انجام جراحی در این اندازه مجهز نیستند که این کار را به خوبی انجام دهند و تراکم کاشت مو را بالا ببرند. جراحی به این بزرگی فقط باید از طریق روش FUT (پیوند واحد فولیکولار یا “نوار”) انجام شود و فقط باید توسط کلینیکی انجام شود که از جراحی های به این بزرگی برخوردار باشد.

بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا

شما باید تجربه برداشت نوار را داشته باشید و کارشناسی ارشد تکنسین ها را بتوانند تعداد زیادی از گرافت ها را کالبد شکافی کرده و سپس از آنها استفاده کنند. اقدام به جراحی با این اندازه هنگامی که خارج از تخصص کلینیک باشد ممکن است فاجعه بار باشد. پیوندها ممکن است به شکل طولانی بیرون بمانند و از بین بروند.

ممکن است تکنسین های کافی برای تشریح مناسب محل پیوندها وجود نداشته باشد. خستگی کلی از اقدام به یک روش بدون تجربه و منابع کافی ممکن است برای کارکنان یا بیمار بسیار طاقت فرسا باشد و ممکن است لازم باشد که جراحی زودتر متوقف شود. من همه این مسائل را در کلینیک ها دیده ام. همچنین عواقب وحشتناک تلاش برای جلسات FUE به این اندازه را مشاهده شده است. مورد اهدا کننده از بین می رود و گزینه ها برای جراحی در آینده محدود می شود.

جدیدترین روش کاشت مو بدون بانک مو
جدیدترین روش کاشت مو بدون بانک مو

جمع بندی

موهای متراکم و قوی به داشتن ظاهری جوان کمک می کند. وقتی موها نازک می شوند تراکم موها نیز کاهش پیدا می کند و هرچند این موضوع در ابتدا خیلی قابل توجه نیست، اما در اواخر فرآیند موها شروع به ضعیف‌تر شدن می ‌کنند که در نهایت حتی پوست سر نیز قابل مشاهده است. از دست دادن تراکم مو برای برخی افراد می تواند منجر به کاهش کیفیت زندگی شود و به همین دلیل تکثر افراد به کاشت مو روی می آورند.

در واقع جراح می تواند با استفاده از گرافت مو از ناحیه اهداکننده با تراکم بالا (معمولاً پشت سر)، تراکم از دست رفته را جایگزین و ترمیم کند. در این مطلب راجع به تراکم کاشت مو صحبت کردیم. شما هم می توانید نظرات و تجربیاتتان را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

خط ویژه:

09120509038

تماس با کلینیک ارغوان

ما را دنبال کنید

clinicraghavan.ir

Hermes Insta 150x150 1

سوالات پرتکرار شما عزیزان

چه عواملی بر تراکم کاشت مو تاثیرگذار است؟

تراکم کاشت مو از فردی به فرد دیگر، با توجه به ویژگی های موی هر بیمار، سلامت ناحیه اهداکننده، کیفیت موی اهداکننده و غیره متفاوت است و برای مقدار آن عوامل زیادی را باید در نظر گرفت. به همین دلیل است که قبل از انجام عمل کاشت مو مشاوره با یک پزشک مجرب از اهمیت بالایی برخوردار است. در طول مشاوره، پزشک جمجمه شما را معاینه می‌کند، به ناحیه اهداکننده و گیرنده نگاه می‌کند و رویکردی را ایجاد می‌کند که بهترین نتایج را به همراه دارد.

در برخی موارد انجام پیوند با بیش از ۸۰ تار مو در هر سانتی متر مربع امکان پذیر نخواهد بود زیرا گرافت مو از ناحیه اهدا کننده در پشت سر گرفته می شود. اگر موهای پشت سر شما به اندازه کافی ضخیم نباشد، جراح نمی تواند بیش از ۴۰ گرافت را بکشد. با این حال، اگر ناحیه اهداکننده سالم باشد، جراح می‌ تواند تا ۶۰ پیوند برداشته و آنها را به مناطق مشکل‌ساز پیوند بزند.

برای یک نتیجه خوب با تراکم مو کاشت مو چه چیزی لازم است؟

برای رسیدن به نتیجه خوب با جراحی ترمیم مو، این عمل باید توسط جراح مو با تجربه انجام شود. روش ‌های نوآورانه و ابزار های باکیفیت در موفقیت کاشت موی نیز بسیار مؤثر است. در حالت ایده‌آل، ریشه ‌های موی کافی در هر سانتی ‌متر مربع در طول یک عمل کاشت می ‌شود تا تراکم موی بالاتری به دست آید.

تمام فولیکول ها باید با توجه به جهت رشد مو و تراکم طبیعی وارد شوند. بهترین جراحان نیز از پیوند موی تنها یک مو در خط جلوی مو استفاده خواهند کرد. این حالت طبیعی ترین خط مو را ایجاد می کند. مولتی گرافت های بین دو تا پنج تار مو برای بالا و پشت سر مناسب تر است. در گذشته رایج ترین روش برای ترمیم ریزش مو، روش FUT (پیوند واحد فولیکولی) بود اما امروزه مدرن ترین تکنیک ها برای به حداکثر رساندن تراکم مو، FUE (استخراج واحد فولیکولی) و DHI (کاشت مستقیم مو) هستند.

تراکم کاشت مو خوب چقدر است؟

یک فرد متوسط می تواند تا ۵۰ درصد از مو های خود را قبل از اینکه به طور قابل توجهی نازک شود (یعنی تراکم مو ۱/mm2) از دست بدهد. از این رو، در حین انجام پیوند از ناحیه اهداکننده، تراکم واحد فولیکولی ۰.۵/mm2 در خط موی جلویی مورد نیاز است تا تراکم مو ۱/mm2 به دست آید و طبیعی به نظر برسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا