سوالات متداول در مورد کاشت مو

سوالات متداول در مورد کاشت مو

سوالات متداول در مورد کاشت مو

 

آیا موهای کاشته شده می ریزد ؟

بله، موهای کاشته شده معمولاً طی چند هفته اول دچار ریزش می‌شوند. این فرآیند طبیعی است و به آن “شوک ریزش” می‌گویند. پس از این مرحله، فولیکول‌ها وارد فاز رشد جدیدی می‌شوند و موهای دائمی شروع به رشد می‌کنند. نتایج کامل معمولاً بعد از ۹ تا ۱۲ ماه قابل مشاهده است.

بیشتر بخوانید: بهترین روش کاشت مو در تهران

نتیجه نهایی بعد از کاشت مو چه زمانی مشخص می شود ؟

همانطور که قبلا گفته شد بعد از فرایند طبیعی ریزش مو (شک ریزش) پس از 12 الی 15 ماه طول می کشد تا فولیکولهای مو قوی و سالم رشد کنند و شاهد رشد موها باشید.

 

بهترین سن کاشت چه زمانی هست ؟

بهترین سن کاشت معمولا 20 سال به بالا هست. در سنین پایین تر فرد ممکن هست الگو منظم ریزش مو نداشته باشد و در سنین بالای 60 سال نیز امکان دارد فرد ضعف جسمانی یا بیماری داشته باشد که مانع انجام کاشت مو شود.

قبل از کاشت مو چه ممنوعیت هایی وجود دارد ؟

 

قبل از کاشت مو استفاده از هر گونه دخانیات ممنوع هست زیرا که باعث رقیق شدن خون و خونریزی شود و اگر دارو های رقیق کننده خون مصرف میکنید قبل از عمل حتما با پزشک مشورت کنید.

 

آیا قبل از کاشت مو باید کچل کرد؟

برای انجام کاشت مو، نیاز است که محل مورد نظر برای کاشت مو کمی کوتاه شود. اما نیاز به کچل کردن کامل سر نیست. در واقع، برای کاشت مو، معمولاً فقط یک بخش کوچک از موها در ناحیه کاشت، با استفاده از تکنیک‌های مختلفی مانند FUE (استخراج واحد های مکرر) یا FUT (استخراج واحد های ترمیمی) برداشت می‌شود.

مقالات بیشتر: برای کاشت مو باید کچل کرد؟

آیا برای کاشت مو نیاز به بی هوشی کامل است ؟

در قدیم در روش های  FUTبرای کاشت مو بیماران را بیهوش  کامل میکردند اما الان به روش های جدید و میکرو گرفیت از سر موضوعی استفاده مکنند.

کاشت مو در چه فصلی مناسب تر است ؟

همه فصل ها با رعایت مراقبت های قبل و بعد از عمل کاشت مو مناسب هستند. در فصل تابستان از قرار گرفتن در معرض آفتاب شدید خودداری کنید همچنین در فصل زمستان از استفاده از کلاه و بستن شال پرهیز کنید

 

چه ممنوعیت هایی بعد از کاشت مو وجود دارد ؟

توصیه میشود تا 6 ماه بعد از کاشت برای تقویت فولیکول های موهای کاشته شده، برای اصلاح مو از تیغ، ژیلت یا ماشین تراش استفاده نکنید و همچنین از استفاده محصولات شیمیایی زیبایی و مراقبتی پرهیز کنید.

بعد از کاشت مو چه چیزی بخوریم ؟

تغذیه مناسب و سرشار از پروتئین باعث رشد بیشتر تقویت مو می شود و داشتن یک رژیم غذایی مناسب متعادل از گوشت، میوه ها، سبزیجات و مواد معدنی مانند ویتامین سی، آهن، ویتامین دی و بیوتین و… بسیار مناسب است.

آیا کاشت مو می تواند نتیجه ندهد ؟

 

همانطور که می دانید یک کاندید خوب برای کاشت مو نیاز به شرایط جسمی سالم، شرایط سنی، بانک موی مناسب و بسیاری دیگر دارد، از طرفی تجربه و مهارت پزشک و روش کاشت مو نیز بر دریافت نتیجه موثر هستند. در صورتی که پزشک متخصص تشخیص دهد شما شرایط انجام پیوند مو را دارید، با انجام مراقبت های قبل و بعد از کاشت مو خواهید توانست تا حدود زیادی نتیجه دلخواهتان را بدست آورید.

برای خواندن سوالات دیگر در مورد کاشت مو اینجا کلیک کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا