هزینه بلفاروپلاستی

هزینه بلفاروپلاستی

هزینه بلفاروپلاستی

از نظر زیبایی‌شناسی، چشم‌ها مهم‌ترین بخش صورت هستند. چشم‌ها در بسیاری موارد نشان‌دهنده سن فرد و حتی منعکس کننده حالات هیجانی و خلقی وی نیز می‌باشند. از سوی دیگر و شاید باید گفت متأسفانه، چشم‌ها و پلک‌ها زودتر از سایر اجزای بدن علایم پیری را نشان می‌دهند.

عمل جراحی پلاستیک پلک‌ها که اصطلاحاً بلفاروپلاستی نامیده می‌شود برای برداشتن پف پلک‌ها و پوست اضافی آنها طراحی شده و هدف اصلی آن جوان ساختن چهره افراد است. جراحی پلک (بلفاروپلاستی) در مقایسه با عمل‌های بزرگ‌تر جراحی زیبایی هزینه بالایی ندارد.

فیلم عمل جراحی پلک
فیلم عمل جراحی پلک

برای بسیاری از افرادی که درصدد جراحی زیبایی پلک هستند، هزینه‌ی جراحی عامل بسیار مهمی برای تصمیم‌گیری است. هرچند هزینه جراحی زیبایی پلک به عامل‌های متعددی چون تکنیک به کار برده شده بستگی دارد، اما در مجموع می‌توان گفت که هزینه جراحی بلفاروپلاستی کمتر از بسیاری از جراحی‌های پلاستیک است.

چه کسانی متقاضی عمل جراحی زیبایی پلک هستند؟


بهترین کاندیدهای جراحی زیبایی پلک، کسانی هستند که حداقل 35 سال سن دارند و آویزان شدن پوست پلک یا پف زیر چشم باعث تغییرات ناخوشایند در چهره آن‌ها شده است (البته در موارد استثنایی، افراد جوان‌تر را که به دلایل خاص مشکلات فوق را پیدا کرده‌اند می‌توان تحت عمل جراحی قرار داد).

هزینه بلفاروپلاستی هزینه بلفاروپلاستی هزینه بلفاروپلاستی هزینه بلفاروپلاستی

برای انجام جراحی پلک لازم است شخص به طور کلی سالم بوده و بیماری خاصی نداشته باشد. همچنین باید انتظارات واقع‌بینانه و معقولی از عمل جراحی و نتایج آن داشته باشیم. به همین دلیل دیدن تصاویر قبل و پس از جراحی سایر افراد و احیاناً مشورت با کسانی که قبلاً جراحی شده‌اند، می‌تواند کمک‌کننده باشد.

در ضمن باید توجه داشت که جراحی بلفاروپلاستی موارد زیر را بهبود نمی‌بخشد:

  • حلقه‌های سیاه اطراف چشم
  • افتادگی ابرو (برای رفع این مشکل به جراحی تکمیلی یا جداگانه‌ای نیاز است.)
  • چروک‌هایی که اطراف پلک، بین دو ابرو و پیشانی ایجاد می‌شود (برای اصلاح این موارد تزریق بوتاکس روش مناسبی است).

قبل از جراحی چه اقداماتی نیاز است؟


قبل از عمل جراحی یک معاینه دقیق چشم ضروری است. تعیین قدرت بینایی ،بررسی وضعیت لایه اشکی، بررسی حرکات چشم واعصاب حرکتی و حسی چشم و صورت ، بررسی وضعیت ابروها وقرینه بودن آنها از جمله معایناتی است که باید انجام شوند. در صورت وجود بیماری خاص یا حساسیت دارویی یا مصرف داروی خاص باید به پزشک معالج اطلاع داده شود.لازم است داروهای رقیق کننده خون از جمله آسپرین و مشابه آن طبق نظر پزشک معالج از 10 روز تا 2 هفته قبل از عمل قطع شوند.

قبل از عمل باید وضعیت سیستمیک شخص بررسی شده ، آزمایشات خون مورد نیاز انجام شود و در صورت تشخیص بیماری خاص باید بررسی و در صورت نیاز با متخصص مربوطه مشاوره شده و تحت درمان قرار گیرد.

جراحی چگونه انجام می شود؟


عمل بلفاروپلاستی
عمل بلفاروپلاستی

معمولا جراحی به صورت سر پایی انجام می شود و نیازی به بستری شدن ندارد.تقریبا همیشه جراحی با بی حسی موضعی انجام می شود.در موارد بسیار استثنایی بسته به وضعیت بیمار و در صورت صلاحدید پزشک،ممکن است بیمار به طور کامل بیهوش گردد.

جراحی پلک فوقانی

در جراحی پلک فوقانی پوست اضافی،عضله و کیسه های چربی(که به صورت پف کردگی خصوصا در قسمت داخلی تظاهر می کند)،بر اساس امکانات و انتخاب جراح توسط چاقوی جراحی، لیزر یا امواج رادیویی برداشته می شود . به علاوه در صورتی که افتادگی پلک نیز وجود داشته باشد می توان آن را در حین عمل اصلاح کرد.

هزینه بلفاروپلاستی هزینه بلفاروپلاستی هزینه بلفاروپلاستی هزینه بلفاروپلاستی

جراحی پلک فوقانی باعث بهبودی شکل و موقعیت پلک فوقانی شده و اگر این پوست اضافی یا افتادگی پلک باعث محدودیت میدان دید شده باشد،آن را نیز برطرف می کند و در مجموع ظاهری جوان تر به فرد می بخشد.گاهی عمل جراحی بالا کشیدن ابرو نیز همراه با جراحی پلک فوقانی انجام می شود.

جراحی پلک تحتانی

جراحی پلک تحتانی در اغلب موارد به منظور برداشتن کیسه های چربی زیر پلک تحتانی که حالت پف کردگی ایجاد می کند انجام می شود.در موارد خاص چربی برداشته نشده و فقط جا به جا یا پخش می شود.

در بیشتر موارد عمل با ایجاد برشی در پشت پلک تحتانی (در سمت ملتحمه) صورت گرفته و چربی های اضافی برداشته می شوند و در انتهای عمل نیازی به بخیه کردن نیست. در صورت وجود پوست اضافی و شلی پوست،در زیر خط مژه ها برش داده شده و از این طریق پوست و چربی اضافی و احیانا عظله برداشته می شوند و محل برش با بخیه های ظریف دوخته می شود.

در جراحی پلک تحتانی نیز می توان از لیزر یا امواج رادیویی استفاده کرد.مزیت استفاده از لیزر و امواج رادیویی بستن هم زمان عروق خونریزی دهنده حین برداشتن بافت است،در نتیجه احتمال خونریزی حین و پس از عمل و خطرات احتمالی آن را کاهش می دهد.

چه مراقبت‌های پس از عمل نیاز است؟


در پایان جراحی محل برش و بخیه ها با پماد چرب می شود و نیازی به پانسمان و بسته شدن چشم وجود ندارد.پس از آن که اثر داروی بی حس کننده از بین رفت ممکن است احساس کنید که پلک ها تحت کشش و دردناک هستند.این حالت معمولا خفیف است و با مصرف مسکن های معمولی بر طرف می شود.در صورت بروز هر گونه درد شدید یا کاهش دید حتما با پزشک خود تماس بگیرید.

معمولا توصیه می شود که پس از عمل 24 تا 48 ساعت از کمپرس سرد استفاده کنید و سرتان را بالا نگه دارید (برای خوابیدن هم چند بالش زیر سرتان بگذارید) این اقدامات به کنترل ورم و کبودی محل عمل کمک زیادی می کند.میزان ورم و خون مردگی محل عمل در افراد مختلف متفاوت است.

عوارض بلفاروپلاستی
عوارض بلفاروپلاستی

معمولا ورم و کبودی پس از چند روز به حداکثر می رسد و ظرف 2 تا 4 هفته بر طرف می گردد.تا یکی دو هفته پس از عمل پلک ها ترشحات خفیف یا حالت چسبندگی دارند.مصرف قطره های مناسب به رفع این حالات کمک می کند.

هزینه بلفاروپلاستی هزینه بلفاروپلاستی هزینه بلفاروپلاستی هزینه بلفاروپلاستی

در هفته های اول پس از عمل ممکن اشکریزش،حساسیت به نور و تغییرات گذرای بینایی (مثل تاری دید یا دوبینی) ایجاد شود که به تدریج بر طرف می شود.بخیه ها معمولا 5 تا 7 روز پس از عمل برداشته می شود و پس از برداشتن بخیه ها تورم پلک ها کم کم فروکش می کند و فرد ظاهر بهتری پیدا می کند.

چه زمانی می‌توان فعالیت‌های عادی و روز مره را از سر گرفت؟


اکثر افراد پس از یکی دو روز می توانند مطالعه کرده یا تلویزیون تماشا کنند.پس از 5 تا 7 روز که همه بخیه ها برداشته شدند و محل زخم تقریبا جوش خورد می توان فعالیت های شغلی را از سر گرفت.از این زمان با صلاحدید پزشک می توان از مواد آرایشی برای پنهان کردن کبودی و محل برش استفاده کرد.معمولا تا 3 الی 4 هفته پس از جراحی چشم ها به آفتاب،باد شدید و گرد و غبار حساس هستند.در این مدت بهتر است از یک عینک آفتابی بزرگ و یک کرم ضد آفتاب مخصوص دور چشم استفاده کرد.

تا 4 الی 5 روز بهتر است فرد فعالیت های خود را محدود کند و در حد امکان استراحت نسبی داشته باشد،به علاوه 3 تا 4 هفته لازم است از فعالیت های سنگین (مثل خم شدن،برداشتن اشیا سنگین از زمین و ورزش های قدرتی) اجتناب شود.

عوارض


هر عمل جراحی می تواند عوارضی داشته باشد خصوصا که عمل جراحی پلک در ارتباط با بینایی فرد می باشد،لذا توصیه می شود این گونه عمل جراحی توسط همکاران فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم انجام شود که آشنایی کامل با آناتومی دقیق این ناحیه حیاتی دارند تا عارضه ای در ارتباط با بینایی فرد ایجاد نشود.مسلما در دست جراح با تجربه عوارض این جراحی به مراتب کمتر است.

عوارض خفیف پس از عمل عبارتند از:

دو بینی یا تاری دید گذرا ، تورم و کبودی پلک،عدم تقارن محل برش در دو طرف،جوش های سفید کوچک در محل بخیه ها. این عوارض گذرا هستند و پس از چند هفته کم کم بر طرف می شوند.

پس از جراحی در برخی از افراد به خصوص در موقع خواب پلک ها کاملا بسته نمی شوند.این حالت معمولا خفیف است و پس از چند هفته به تدریج بهتر می شود.

هزینه بلفاروپلاستی هزینه بلفاروپلاستی هزینه بلفاروپلاستی هزینه بلفاروپلاستی هزینه بلفاروپلاستی

استفاده از قطره اشک مصنوعی و پمادهای مرطوب کننده در موقع خواب به کنترل این حالت کمک می کند،اما اگر این حالت شدید باشد و منجر به باز ماندن پلک به مدت زیاد شود می تواند باعث ایجاد خشکی و زخم قرنیه گردد که عوارض جدی بینایی را به دنبال دارد و باید با جراحی مجدد اصلاح شود.

در موارد بسیار نادری ممکن است پس از عمل ، خونریزی شدید اتفاق بیافتد و با فشار آوردن بر عصب بینایی باعث کاهش دید شدید و دائمی شود.جراح پلک سعی می کند که پس از جراحی ، دو طرف کاملا مشابه باشند، اما گاهی اوقات و ندرتا به علت اختلاف روند ترمیم در دو طرف ، این قرینگی کامل ایجاد نخواهد شد.

هزینه کاشت ابرو
هزینه کاشت ابرو

در جراحی بلفاروبلاستی از طریق ملتحمه (Transconjunctival)، هیچ گونه برشی در سمت خارجی ایجاد چشم نشده و بنابراین جای زخم و اسکاری از خود باقی نمی گذارد و چربی اضافه از طریق برش ایجاد شده از سمت داخل پلک خارج می شود. در نتیجه عوارض عمل جراحی پلک به حداقل می رسد.

از مزایای این روش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم وجود زخم خارجی
  • شکل چشم بهتر حفظ می شود.
  • بهبودی سریع تر
  • ضایعه کمتر در اطراف چشم
  • کاهش کبودی و تورم در اطراف چشم

 آیا پس از عمل تغییرات پوستی ایجاد نمی‌شود و با افزایش سن نتایج برگشت نخواهد کرد؟


همان طور که نمی توان جلوی افزایش سن را گرفت، نمی توان جلوی تغییرات بافتی و پوستی به علت گذشت زمان را گرفت.برای انجام این عمل در پلک فوقانی، در چین طبیعی برش ظریفی داده خواهد شد.آشنایی جراح با آناتومی عروق و اعصاب و نسوج حیاتی این نواحی بسیار مهم است،چنانچه برش ظریف و در چین طبیعی بالای پلک داده شود،آثار قابل ملاحظه ای نخواهد داشت و محل برش معمولا 3 تا 6 ماه رنگ صورتی دارد و پس از این مدت به صورت یک خط ظریف سفید در می آید و تقریبا محو می شود.

هزینه بلفاروپلاستی هزینه بلفاروپلاستی هزینه بلفاروپلاستی هزینه بلفاروپلاستی هزینه بلفاروپلاستی هزینه بلفاروپلاستی هزینه بلفاروپلاستی

در پلک تحتانی چنانچه پوست اضافه نداشته باشد و فقط پف آلودگی در نتیجه بیرون زدگی چربی باشد،از طریق داخل پلک تحتانی (trans conjuctival) عمل خواهد شد و هیچ گونه بخیه ای نخواهد داشت.در صورت وجود پوست اضافی،برش در زیر خط مژه ها و در محلی خواهد بود که آثاری بر جای نمی گذارد.

نکاتی که بیمار باید بداند


از دو هفته قبل از عمل از داروهایی مثل آسپرین،بروفن،ایندومتاسین،پیروکسیکام و مفنامیک اسید استفاده نکنید و چنانچه به هر دلیلی به مسکن نیاز داشتید فقط از استامینوفن ساده یا کدئینه استفاده کنید.

  1.  قبل از ورود به اتاق عمل حتما آرایش چهره خود را کاملا پاک نمایید.
  2.  24 تا 48 ساعت بعد از عمل از کمپرس سرد استفاده نمایید.بدین منظور می توانید چند تکه کوچک یخ را در کیسه فریزر ریخته،در کیسه را بسته و پس از قرار دادن یک گاز استریل روی زخم ، آن را روی پلک ها و اطراف چشم های خود قرار دهید.
  3. در طی دو روز اول بعد از عمل هنگام دراز کشیدن بهتر است بالش زیر سر شما بلند تر باشد تا شیب بدنتان بیشتر شود.این کار باعث می شود کبودی و تورم پلک ها به حداقل برسد.
  4. داروهای تجویز شده را طبق دستور پزشک معالج مصرف کنید.
  5. 5 تا 7 روز بعد از عمل برای کشیدن بخیه ها مراجعه کنید.
    برای اطلاع از هزینه عمل بلفاروپلاستی یا جراحی زیبایی پلک و همچنین مشاوره درباره تمامی بیماری های و جراحی های چشم با ما تماس بگیرید.

هزینه


هزینه جراحی پلک متغیر است و عامل‌های متعددی بر هزینه نهایی عمل تاثیر می‌گذارد. هزینه رفع پف پلک نزد تمام متخصصین یکسان نیست و همچنین ممکن است هزینه عمل دو بیمار در یک کلینیک با هم تفاوت داشته باشد. در ادامه به بررسی عامل‌هایی می‌پردازیم که هزینه نهایی عمل تابعی از آنها است.

موقعیت کلینیک

هزینه جراحی پلک در کلینیک‌های مختلف یکسان نیست. هزینه زندگی در هر ناحیه جغرافیایی متفاوت است، این تفاوت هزینه بر تعرفه متوسط تمام فراورده‌ها و خدمات، از جمله خدمات جراحی پلاستیک در یک ناحیه خاص تاثیر می‌گذارد.

هزینه جراح

جراح پلاستیک ماهر، مجرب و کاربلد که مراجعین بیشتری دارد، بالطبع هزینه بالاتری نیز دریافت می‌کند و به این ترتیب هزینه جراحی پلک بالاتر می‌رود.

نوع جراحی

هزینه جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین معمولاً بیشتر از هزینه جراحی پلک بالا است. چنانچه هر دو عمل همزمان انجام شود، برای بیمار مقرون به‌صرفه‌تر خواهد بود. اگر عمل جراحی زیبایی پلک در کنار دیگر عمل‌های جراحی پلاستیک مانند لیفت صورت انجام شود، عمل باز هم اقتصادی‌تر خواهد شد.

هزینه‌های اتاق عمل

هزینه مربوط به اتاق عمل و تجهیزات جراحی در هزینه جراحی پلاستیک پلک لحاظ می‌شود. مسلماً هزینه درمان در یک کلینیک مدرن مجهز به تکنولوژی‌های پیشرفته، منابع به روز، کارکنان مجرب و خدمات و وسایل رفاهی گوناگون با هزینه عمل در یک کلینیک متوسط یکسان نیست.

گستردگی جراحی

پیچیدگی عمل و مدت زمانی که جراح برای انجام آن برآورد می‌کند بر قیمت عمل بلفاروپلاستی تاثیر می‌گذارد. گاهی جراح باید علاوه بر زیبا کردن پلک ناهنجاری‌های عملکردی را نیز اصلاح ‌کند. جراحی زیبایی پلک در بعضی موارد در کنار عمل‌های دیگری مانند لیفت ابرو و پیشانی انجام می‌شود.

هزینه‌های جانبی

هنگام تخمین قیمت کلی جراحی پلاستیک باید هزینه‌های جانبی مانند هزینه آزمایش، داروهای تجویز شده و ویزیت‌های پس از عمل را نیز در نظر گرفت. بیمار پس از برآورد صحیح هزینه عمل می‌تواند آگاهانه و متناسب با بودجه خود برای انجام عمل تصمیم بگیرد.

خط ویژه:

09120509038

تماس با کلینیک ارغوان

ما را دنبال کنید

clinicraghavan.ir

Hermes Insta 150x150 1
پیمایش به بالا