جراحی غبغب

جراحی غبغب و روش های انجام

جراحی غبغب

جراحی غبغب نوعی جراحی زیبایی برای از بین بردن چربی های اضافی ایجاد شده در ناحیه زیرگردن وچانه است.برخلاف تصور برخی که فکر می­کنند لیفت غبغب ممکن است خطرناک باشد و باعث فلج شدن اعصاب در این ناحیه شود. لیفت غبغب علاوه بر اینکه شما را از شر چربیهای زائد در ناحیه گردن خلاص می ­کند، ظاهر چهره شما را جذاب تر خواهد ساخت.

دلایل به وجود آمدن غبغب چیست؟

غبغب معمولا بر اثر عواملی مانند بالا رفتن سن، کاهش یا افزایش وزن، عقب رفتگی چانه  و گاهی نیز به دلایل ژنتیکی ایجاد می ­شود. آسیب­ های نور خورشید و بعضی از آلودگی­ های محیطی نیز می ­تواند  باعث از دست رفتن حالت ارتجاعی پوست گردن و ایجاد غبغب شود.

گاهی نیز ممکن است به دلیل ضیف بودن ماهیچه پلاتیسما است.

جراحی غبغب1
جراحی غبغب2
جراحی غبغب3

چگونه از بروز غبغب پیشگیری کنیم؟

بهترین راه برای جلوگیری از ایجاد غبغب اصلاح سبک زندگی و رژیم غذایی سالم است. علاوه بر آن با  مصرف نکردن دخانیات و مراقبت از پوست به وسیله کرم­های ضد آفتاب می ­­تواند از بروز غبغب پیشگیری کرد.

روش های غیر جراحی برای درمان غبغب

روشهای غیرجراحی بیشتر برای اشخاص جوان و کسانی که افتادگی های جزئی دارند مؤثر خواهد بود.

جراحی غبغب
جراحی غبغب

انجام تمرینات ورزشی

با استفاده از بعضی ورزش ­های تمرینی و کششی صورت می ­توان غبغب را تا حدودی برطرف و یا ازبروز آن جلوگیری کنیم.

رژیم غذایی مناسب و انجام ورزش منظم

یک رژیم غذایی مناسب کمک می­کند تا بدنتان را در حالت تعادل نگه دارید چرا که در بدن سالم ترشح هورمون­ها به موقع اتفاق می­افتد. مصرف میوه و سبزی می­ تواند به سلامت بدن شما کمک زیادی کند.

از طرفی ورزش کردن می­تواند گردش خون را در بدنتان زیاد کند و ماهیچه­ های بدنتان را تقویت کند.معمولا اگر چنین زندگی سالمی داشته باشید فقط در شرایطی که عامل ژنتیکی دلیل ایجاد غبغب باشد به آن دچار خواهید شد.

نمونه لیفت غبغب1
نمونه لیفت غبغب2
نمونه لیفت غبغب3

هایفو تراپی

در روش هایفوتراپی سلول­های پوستی به واسطه امواج فراصوت گرم و جمع می­شوند و افتادگی پوست از بین خواهد رفت.این روش با تحریک پوست باعث افزایش تولید کلاژن در خواهد شد و در نتیجه پوست خاصیت ارتجاعی خود را دوباره بدست خواهد آورد.

تزریق داکسی کوکیک اسید

می توان با استفاده از داکسی کولیک اسید به  شکسته شدن بافت چربیها و درمان غبغب کمک کرد.بر اساس آزمایشی که بر روی 165 نفر انجام شده است 83 درصد این افراد شاهد کاهش 2 میلی متری غبغب خود بوده اند.

استفاده از لیپوماتیک

لیپوماتیک یکی از روشهای نیمه تهاجمی برای از بین بردن غبغب در افرادی است که علت ایجاد غبغب در آن­ها افزایش حجم چربی­ها است.به کمک روش لیپوماتیک چربی­های ناحیه غبغب را به وسیله لوله کانول از بافت زیر غبغب تخلیه می­کنند.

بعد از انجام این روش درمانی باید از ساپورت­های مخصوص لیفت صورت و غبغب استفاده کنید.

تزریق کیبلا

کیبلا برای کاهش حجم غبغب و از بین بردن آن است که معمولا به ناحیه زیر چانه تزریق می شود. برای مؤثر واقع شدن کیبلا باید حدود 50 تزریق را در طول 6 ماه انجام دهید.دربعضی افراد ممکن است تزریق کیبلا با  تورم و کبودی در ناحیه تزریق همراه باشد که معمولا بعد از 2 یا 3 هفته بهبود خواهد یافت.

مزوتراپی

در روش مزوتراپی با استفاده از سرنگ مخصوص دارو را به ناحیه زیر غبغب تزریق می­کنند.بعد از گذشت دو هفته بافت چربی شروع به آب شدن­ می کند.

در مزوتراپی حدودا 6 ماه طول می­کشد که ناحیه غبغب حالت عادی به خود بگیرد.تعداد دفعات تزریق ممکن است در هر فردی با توجه به وضعیت ناحیه غبغب متفاوت باشد.این روش برای افرادی که دچار افتادگی پوست هستند مناسب نیست.

جراحی لیفت غبغب
جراحی لیفت غبغب

بهترین راه از بین بردن غبغب چیست؟

انتخاب روش مناسب بستگی به شرایط فرد دارد و با توجه به سن،وضعیت سلامتی و میزان افتادگی پوست بیمار بهترین روش به وی پیشنهاد خواهد شد.

جراحی غبغب روشی مطمئن برای از بین بردن غبغب و جمع کردن پوست اضافی ناحیه گردن  و رفع افتادگی آن به شمار می­رود.

زمانی که پوست حالت طبیعی و ارتجاعی خود را از دست داده باشد و رفع غبغب با روش های فوق امکان پذیر نباشد می توان از بدون شک از روش جراحی غبغب استفاده کرد. در روش جراحی می ­توان شاهد نتایج سریعتری باشیم.

جراحی غبغب چگونه انجام می ­شود؟

جراحی غبعب به این صورت است که بعد از اقدام جراح برای بیهوشی کامل یا بی حسی موضعی در فرد،یک برش کوچک در ناحیه غبغب ایجاد می­شود.

در مرحله بعد پوست و چربیهای اضافه برداشته می­شود. گاهی نیز ممکن است تغییراتی در عضلات پلاتیسما ایجاد شود.

انواع عمل جراحی غبغب

جراحی غبغب:

این روش تحت بیهوشی انجام می ­شود و دوران نقاهت آن بسیار سخت است.

لیپوساکشن غبغب:

این روش جراحی در حدود 30 دقیقه طول می­کشد و تحت بی­حسی موضعی انجام می شود.در زیرچانه شخص یک برش کوچک ایجاد می ­شود و چربیهای سوزانده شده توسط یک لوله باریک خارج می ­شود. در ادامه فیلم جراحی را مشاهده فرمایید.

فیلم جراحی غبغب:

لیپوماتیک غبغب:

در این عمل نیز مانند لیپوساکشن بیحسی و برش در زیر چانه انجام می­شود. اما تفاوت آن با لیپوساکشن در این است که بافت چربی توسط مکنده مخصوص ساکشن می­ شود.

لیفت گردن:

درافرادی که  پوست ناحیه غبغب آن ها زیاد باشد و حالت ارتجاعی پوست از بین برود دکتر روش لیفت گردن را پیشنهاد می ­کند. این روش جراحی معمولا با بیهوشی و یا بی حسی انجام می­ شود که در طی آن پوست به سمت غضروف گوش کشیده می­شود و سپس بخیه زده می­شود.

مراقبت های ضروری بعد از جراحی غبغب

  • تا چند هفته به استخر وسونا نروید.
  • به مدت 2 هفته باید از گن های زیر چانه استفاده شود.
  • داروهایتان را به موقع مصرف کنید.
  • مراقب تغذیه خود باشید.
  • سعی کنید که هنگام خواب سرتان را بالاتر از حد معمول قرار دهید.
  • تا چند هفته فعالیت سنگین نداشته باشید.
  • از ماساژ دادن ناحیه جراحی خودداری کنید.

آیا جراحی غبغب عوارض دارد؟

معمولا ممکن است جراحی با یکسری عوارض عمومی مانند کبودی و تورم در محل غبغب،بی حسی ناحیه عمل شده همراه باشد. گاهی نیز ممکن است عفونت پیش بیاید که این دراثر استفاده نکردن از آنتی بیوتیک اتفاق می ­افتد.

وجود داشتن یک عصب حسی در ناحیه زیر گردن وجود دارد و می تواند بر حرکات دهان تأثیر بگذارد یک خطر محسوب میشود که بایستی جراح دقت کافی را به عمل آورد.

مزایای جراحی غبغب چیست؟

  1. جراحی غبغب علاوه بر اینکه می­تواند چین و چروک ها را از بین ببرد باعث جذاب شدن حالت گردن شما خواهد شد.
  2. لیفت غبغب می تواند چربیهای اضافی ناحیه گردن و پوست های اضافی ایجاد شده در اثر کاهش وزن را از بین ببرد.
  3. جراحی غبغب باعث کمتر دیده شدن وزن و سن شما خواهد شد.
  4. از طرفی با افزایش زیبایی باعث بالا رفتن اعتماد به نفس در بیمار خواهد شد.

چگونه از جراحی غبغب نتیجه مطلوب بگیریم؟

زمان ماندگاری لیفت غبغب در روشهای مختلف متفاوت است. در روش های موقتی معمولا نتایج تا یکسال باقی می مانند. اما می ­توان با رعایت رژیم غذایی سالم، دوری از مصرف دخانیات ومراقبت از پوست درمقابل آلودگی ها و نورخورشید ماندگاری نتایج را طولانی تر کرد.

خط ویژه:

09120509038

تماس با کلینیک ارغوان

ما را دنبال کنید

clinicraghavan.ir

Hermes Insta 150x150 1
پیمایش به بالا